Hra se nachází ve fázi vývinu, proto můžete očekávat (v následujících dnech) aktualizaci a upravování článků. Pro uchazeče na post profesora čtěte zde. Akademie se otvírá v případě obsazení profesorů.
Pozn.: Nenašel by se někdo, kdo by měl chuť a čas pomoc s psaním článků? V případě zájmu napište na email: sajj.rpg@email.cz
Děkujeme za pochopení!   

Květen 2011

Psaní úkolů, posílaní testů

14. května 2011 v 20:43 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna |  Ne-RPG
Pozn.: Každý profesor má svůj "pracovní" email. Zde vám všechny vypíšeme. Jsou v podobě: jméno.příjmení@email.cz

Literatura
Slavní spisovatelé
kristen.marsters@email.cz
Kresba, malba (umění)
Tvorové a botanika oklikou
Dějiny
Polština

Úkoly

Pokud jste četli všechny doporučené stránky - a již se zde orientujete, je vám jasné, že vyučující/profesoři vám budou vždy zadávat domácí úkoly, které do daného ultimáta musíte odeslat. Zde naleznete podrobný návod, jak a kam úkoly poslat. Hodnocení úkolů se vždy objeví v učebně daného předmětu v doprovodu komentáře vyučujícího.
  • Každý úkol bude mít svůj název (např.: Sloh - Cesta temotou)
  • Úkoly musíte odevzdat (poslat) do určeného datumu (stanoví vyučující)
  • Do předmětu pište: Název úkolu, jméno a příjmení, kolej
  • Obsah úkolu (to jest být vypracovaný obsah) posílejte v Textu emailu


Testy

Co by to bylo za Akademii, kdyby v ní nebyly testy? Každý test bude ohodnocen patřičnou známkou. Písemku budete muset odeslat do udaného ultimátu (např.: 30 min ...). Závěrečný test je ten nejdůležitější! Proto pilně studujte, aby jste mohli v klidu přejít do dalšího ročníku. Známky + komentář vyučujícího naleznete v učebně předmětu. Závěrečné ohodnocení (vysvědčení naleznete na Nástěnce).
  • Úkoly musíte splnit do zadaného ultimátu (rozhoduje vyučující)
  • Nepokoušejte se opisovat (všechny testy budou kontrolovány, navíc vás za tu dobu patřičně poznáme)
  • Do předmětu pište - stejně jako u úkolů: Název úkolu=název testu (DTM, závěrečný ...), jméno a příjmení, kolej
  • Obsah emailu bude vyplněn odpověďmi na otázky (správnými)


Jak správně vytvořit postavu

10. května 2011 v 22:01 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna |  Ne-RPG

Zde naleznete podrobný návod, jak ztvárnit a vdechnout život vaší fiktivní postavě. Jste-li na vážkách nahlédněte sem a nechte se inspirovat. Váš životopis nemá žádné ultimátum berte, ale prosím na vědomý, že vás chceme poznat, aby jsme mohli výuku přizpůsobit. Proto by bylo dobré, kdyby byl alespoň mírně rozepsaný - už v tomto bodě poznáme, jakým stylem kdo píše, jak se vyjadřuje a vlastně s kým máme tu čest. Uvolněte svou fantazii, můžete se klidně rozepsat. Je to jen fikce, takže nemusíte být vždy vzorní studenti, mlčky sedící a pozorující výklad profesorů.

  • Měly bychom začít vhodným jménem a příjmením. Doporučuji zkusit anglické, tajemné a trochu delší. Právě jméno o nás může dosti říci, takže radši popřemýšlejte. Já si zvolím např.: Alice Mary Black.

  • Když nad tím přemýšlím, určitě by neměl chybět Váš popis vzhledu. Můžete si vymyslet, jak byste chtěli v budoucnu vypadat. Snažte se to později zkombinovat s povahou! Jste budoucí spisovatelé, již v tomto se procvičujete. Např.: jak vymyslet postavu, zkombinovat vzhled a vlastnosti ... . Jste-li pilné včeličky, můžete si vzít jako předlohu fotografii, či obrázek stažený z internetu, nebo uchopte tužku, tablet a pošlete nám k tomu svou postavu namalovanou. Měly by jste se vyhnout hercům a knižním postavám (Harry Potter, Bella ... postavy jsou již ztvárněné - takové zde nehledáme! Navíc u toho moc nepochytíte)
Berte to jako zpříjemnění, nebo oživení vašeho představení. Nezapomeňte napsat, či namalovat styl oblékání, účesy a popřípadě i oblíbené doplňky - máte-li nějaké.

  • Jestli vytvoříme postavu, musíme vědět, jakou bude mít povahu, zájmy atd. Pokud nevíte, co napsat inspirujte se vaší knížkou či literární postavou. Pro pochopení malý příklad:

Uzavřená, tichá. Ta holka, co sedí v křesle a pozoruje ostatní, jak se baví a smějí se. Učebnice a kus papíru jsou její kamarádi, ve škole vyniká tak, že jí ostatní nazývají šprtkou. Jenže jí to nevadí, má ráda klid, ticho a občas i samotu. Nikdy jí nevadilo, že je jedináček a žije jen s matkou. Nikdy si nestěžovala na svůj "zvláštní" život. Prostě jen žije. Našla v sobě své druhé já. Nikdy netušila, že vymýšlení své postavy ve fiktivním světě ji přinese radost. Tady může být, kým chce být.

Vy to ale napíšete mnohem lépe a snažte se popsat sami sebe, protože později nám budete psát, takže abychom věděli, s kým máme tu čest. U mého popisu trochu vypadávají koníčky, ale u vás nesmí chybět! Zmiňte se o oblíbené literatuře a stylu psaní.

  • Dalším bodem tvoření je bezpochyby vaše dokonalá minulost. Mohly byste uvést vaše datum narození, věk, školu, rodinné vztahy a další. Doporučuji si to vymyslet - kdyby někdo trval na skutečnosti, nebudeme klást odpor. Doufám, že něco čtivého zplodíte.

Jak začít hrát

10. května 2011 v 22:01 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna |  Ne-RPG
Připravuje se!

Význam RPG?

10. května 2011 v 20:40 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna |  Ne-RPG
RPG?

RPG zkratka z anglických slov Role playing game v překladu HRA na hrdiny. Rozdělíme-li to na lehčí výrazy: Role-playing znamená hlavní role (game=hra), takže poupravíme-li slůvka, vznikne hlavní role ve hře.

Pozn.: Z RPG si lze odnést příjemný zážitek, vzpomínku.
Hráč?

Každý ucházející hráč si zhotoví (vymyslí) vlastní fiktivní postavu, za níž následně hraje. (v SAJJ by bylo dobré zachovat vaše postavy-vás lidí z masa a kostí, či alespoň dodržet charakter). V normálních RPG hrách (viz. Dračí doupě) si však své postavy vymyslíte dle vaší rozmanité fantazie. Začleníte jí do kolektivu a "řídíte" její osud. Přemýšlíte o svých vlastnostech, aby jste navzájem věci nevyvraceli, viz. Jsem alkoholik - ale když vidím alkohol, tak se ho nedotknu (příklad!). Každá postava má svůj děj, který se proplétá s dalšími hráči, to vše vytváří dohromady hru. Můžeme to nazvat nekonečným příběhem. Hra má svůj řád, pravidla, jenž zabrání případným nerovnostem. Vždy musí být alespoň jeden Pán jeskyně. - Představme si ho v podobě Boha. Vypráví příběh (určuje jeho chod a ponechává základ - pro nás je to Akademie), proplétá osudy a hrdinům děj komplikuje. Důležité je v této RPG, aby jste psali - rozvíjeli slovní zásobu a všímali si věcí, které by jste jinak přehlédli. Berte na vědomý, že se jedná jen o hru! Nikoli o skutečnost. Proto se můžete uvolnit a v klidu pobavit.

Pozn.: Doporučuji si přečíst následující článek: Jak správně vytvořit postavu.

Máme-li tedy postavu a jsme připraveni se pustit do hry (chápeme - co je smyslem a základem, je dobré si říct pár slov o světě. Každý svět se řídí pravidly, která mohou být rozšiřována, doplňována (pro nás je to školní řád ...), pro dokonalou hru je zapotřebí se jimi řídit a mít v nich přehled.
Pán jeskyně? Vypravěč

O vypravěči jsme se vám zde zmínili. Vypravěči jsou předem stanovené -nezávislé- postavy, které řídí a proplétají osudy. Tím dělají hru zajímavější a zábavnější. V naší škole můžete narazit na poloviční vypravěče (tzn. profesoři, jenž řídí hodiny ...) a vypravěče (neměli by se účastnit hry). Ty můžete potkat na školních výletech, akcích, plesech. Může se však stát, že vybraným studentům dorazí do poštovní schránky email, ve kterém bude psáno: Ve dne ..., pod dozorem profesora si mohou zkusit být vypravěčem, pravidla ... .
Význam hry SAJJ?

Lze předpokládat, když se zde nacházíte, že vás psaní fascinuje, baví, shledáváte ho zábavným, něčím neokoukaným. Chcete se něčemu přiučit, vyzkoušet ..., jak lidské! Každému jednou dojdou nápady, či prostě ztratí fantazii, má rád společnost lidí se stejným zájmem .. (mlýny melou pomalu, ale jistě), a tak pátrá po novinkách, kterých by se mohl eventuelně zhostit. Jako studenti podotýkám virtuální Akademie se účastníte výuky, jenž se postará o vaše psaní. Tím myslíme: V životě by jste si nezkusili psát žánr: detektivky. Ale proč? My vám ho představíme, něco málo o něm povíme a nakonec si ho můžete vyzkoušet. Všechno jednou poprvé. Co takhle detailně popsat vraždu, nebo místo činu. Přijde vám to směšné? Zkuste si vžít se do vraha a psát jeho očima. Vyzkoušet nové techniky, či naopak rozšířit staré, jenž upadají do zapomnění.

Napište spisovateli/ce

10. května 2011 v 17:02 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna

Akademie chce pro své studenty (včetně profesorů) to nejlepší. Tudíž se může stát, že se zde předem na Nástěnce objeví článek, ve kterém nalezneš datum a čas. Odkaz, kterým jste se zde ocitly, vás nasměruje na online chat - kde budete mít možnost: setkat se slavným spisovatelem.
Zbystřete!
Bez práce nejsou koláče! - Chat budou moci navštívit jen aktivní hráči. Proto vám můžeme doporučit, aby jste se zúčastňovaly hodin výuky a plnily své úkoly. Nakonec jste zde zapojeni kvůli sobě - tohle je jen bonus navíc.

Jak se stát profesorem?

10. května 2011 v 15:49 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna
Profesorem by se měl stát hráč, jenž má chuť zapojit se do správcovství Akademie. Profesor se může volně přidat do hry, zúčastňovat se akcí, výletů. Jeho úkolem je připravit se na hodinu - výuka probíhá jednou-dvakrát do měsíce. Pokud by měl zájem, mohl by přiložit i výkladové hodiny v podobě článků (zápisků). Profesor pomáhá s chodem akademie (má k ní celodenní přístup), vymýšlí aktivity, podílí se na tvorbě článků, úkolů a děje. Má právo přidávat svá díla (včetně recenzí, příběhů, povídek, novel) do místnosti-rubriky: Knihovna, Píšete ... .
Profesor musí dodržovat následující pravidla (při porušení hrozí trest vyhození a následně jeho zablokování):

- Profesor je zapojen do hry (vypravěč mu může "ztížit" život)
- Profesor musí být připraven na hodiny
- Právo vykázat, nebo potrestat studenta - při porušení pravidel, či nevhodném chování
- Zákaz nadržování
- Profesor se může účastnit "cizí" výuky (vyzkoušet si úkoly studentů ...)
- Každý profesor je nucen sčítat studentům body (za úkoly, aktivitu ...)
- Povinnost opravit, přečíst, ohodnotit úkoly, do další hodiny
- Povinné docházení na schůze-porady
- Přehled o studentech - docházejících na hodiny (možnost stvoření kartotéky)

Každý profesor je povinen si založit vlastní poštovní schránku, na níž mu budou studenti posílat úkoly a kde bude k zastižení.

Jak má správně email vypadat: jméno.příjmení @email.cz
Pokud se ucházíte o post profesora a máte jakékoliv dotazy, pište ho/je prosím pod tento článek. V případě, že jste se rozhodli, přidat se do našeho kolektivu, vyplňte přihlášku, jenž naleznete zde! Po správném odeslání přihlášky, vám pošleme oznamovací email (o vašem přijetí, či slušném odmítnutí). Pokud budeme mít dotazy naleznete je přiložené v emailu. Po konečném rozhodnutí vám zašleme informace, hesla, ... (soubor, jenž bude napsaný ve Wordu) .

Knihy

10. května 2011 v 15:37 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna
Připravuje se!

Vesnice

10. května 2011 v 15:35 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna
Připravuje se!

Koleje

10. května 2011 v 15:34 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna
Připravuje se!

Učebny

10. května 2011 v 15:34 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna

Učebna: Literatury








Učebna: Slohu







Učebna: Mluvnice







Učebna: Publicistiky, zpravodajství







Učebna: Jazyků







Skleníky a učebna: Botaniky a tvorů







Učebna: Dějin







Ateliér: Umění


Velký sál

10. května 2011 v 15:34 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna
Připravuje se!

Přihláška

9. května 2011 v 18:20 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna
Připravuje se!

Odkažte na nás

9. května 2011 v 16:08 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna
Naším cílem je shromáždit (co největší) počet různých lidí, kteří se zabývají psaním.
Ať již jde o amatéry, či mistry v oboru.

Chceme vám nabídnout rozšíření vědomostí a učit se z vašich "objevů". Budeme rádi, když se zapojíte do naší internetové - RPG hry a přivedete i další.

Doufáme, že pokud se již účastníte naší hry, jste s výkony spokojeni.
Pokud jste nedostali šanci se přihlásit, učiňte tak nyní.


Školní řád

9. května 2011 v 16:08 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna
- Student je povinen chodit na povinné předměty a dobrovolné na nichž je zapsaný (pro první ročník: Pět předmětů povinných, jeden volitelný)

- Základní výuka trvá tři roky - délka roku se rozhodne na schůzy s profesory (doporučuje se nástavba dalších dvou, poté se může student volně po škole pohybovat, zúčastňovat se hodin, výuky, výletů, zastupovat učitele ... pro zopakování - s diplomem )

- Zákaz chození do učeben mimo výuku

- Studenti se účastní každoroční soutěže o školní pohár! Sbírají body za úkoly (hodnocení), vědomosti, aktivitu ...

- Povinností studenta je číst Nástěnku, kde se dozví potřebné informace, změny, novinky, ...

- Dobu jedné výuky určují profesoři jednotlivých předmětů (neměli by však překračovat přes hodinu a půl)

- Studenti jsou povinni plnit úkoly do stanoveného datum. Přísný zákaz kopírování úkolů - student je musí vypracovat sám!

- Studentovou povinností je uposlechnout profesora, či vypravěče, který může vstoupit do hry v jakémkoliv čase a chvíli (včetně výletů, akcí ...)

- Studenti nesmějí tykat profesorům (pouze ve výjimkách, které se zavčasu dozvíte)

- Přísný zákaz ubližovat druhým osobám (studentům, profesorům)

- Studenti mohou přispívat svými díly do knihovny, měsíčníku ...

- Studenti nemohou navštěvovat prostory jiných kolejí

- Studenti nesmějí hovořit (psát) vulgárně a urážet své okolí

- Pro studenty je možnost účastnit se na soutěžích ...

- Sudenti mohou "navštívit" Říši divů - po dohodě s profesorem (a za předpokladu, že je toho vědoma ředitelka)

- Studenti mají zakázáno opouštět prostory školy a okolí (pokud není určeno jinak)

- Všichni studenti jsou povinni dodržovat školní řád

Ne-RPG

Hráč je povinen dodržovat tato a výše stanovená pravidla:

- Hrát mohou pouze přijatí hráči s dobře vyplněným formulářem

- Přihláška je závazná (pokud se hráč přihlásí, měl by ukončit alespoň první ročník)

- Dodržet pravidlo jednoho účtu (1 hráč = 1 účet, postava)

- Student je důrazně žádán, aby umístil reklamu na svůj blog (reklamy lze nalezout v rubrice: Odkažte na nás)

- Vydávat se jen za svou postavu

- Hodiny (výuka) probíhá online, výklad se může objevit i v učebně!

- Uposlechnout vypravěče - nediskutovat, nehádat se! (platí především pro výlety ...)

- Hráčům je přísně zakázáno roznášet hesla (u uzavřených prostorů = učebny ...)

- Případnou neaktivitu musí oznámit předem - na stanovené místo, jenž naleznete v Ředitelně (nejméně jeden den).

- Přísný zákaz psaní vulgarismů, urážek ...

- Jakýkoliv problém oznámit na předem určená místa (Ředitelna)

- Diplom, jenž hráč obdrží po ukončení výuky, je jen diplom rpg - pro vás (nemyslete si, že z vás vyjde v reálném světě vysokoškolák)

- Než-li začnete hrát, jste povinni přečíst si veškerá pravidla (to není jen školní řád, ale i Ne-RPG - kde se dozvíte, co kam psát), aby jste pochopili způsob hry ...

Úvod

9. května 2011 v 16:07 | Spisovatelská Akademie Josefa Jungmanna
Vítejte!
Ti, co vešli po těch rozvrzaných schodech, již tuší, co je čeká. Jestli ne, pak vězte, že jste vstoupili na území, kterému vládne papír a pero. Stojíte na půdě, kde kvete fantazie, bortí se mýty a pravidla. Jako vládci slova máte neomezené možnosti - zapojte se do studia, plňte úkoly, sbírejte body. To vše vás čeká v Akademii Spisovatelů Josefa Jungmanna, do níž jste vkročili, jste vítáni s otevřenou náručí.

Ve staré budově najdete spoustu zajímavých místností, jenž by vás jako pisálky a spisovatele mohly zajímat. Přiučíte se něčemu novému, budete diskutovat s ostatními studenty, profesory a najdete spoustu lidí se zálibou, jako je ta vaše.
Račte si to zde tedy prohlídnout. Dveře vám jsou otevřené.

Předměty:

Naše Akademie je zaměřena na Český jazyk. Jsme si vědomi, že není jednoduchý, proto vám nabízíme pomoc, spojenou se zábavou ... . Vyučujeme rozsáhlý okruh předmětů, jenž se rozšiřuje. Student 1. ročníku má výuku stanovenou na: Pět předmětů povinných, jeden volitelný. Možnost docházky do dobrovolných hodin tzv. Doplňků.

Povinné
- Literatura
- Sloh
- Mluvnice
- Dějiny (předmět povinen do druhého ročníku)
- Tvorové a botanika oklikou (předmět povinen pro první ročník)
Nepovinné (jeden a více)
- Tvorové a Botanika (něco navíc)
- Slavní spisovatelé
- Základy latiny
- Extrémní sloh
- Kresba, malba

Doplněk
- Rozšíření slovní zásoby (doplněk = pouze jednoduchá cvičení, bez přihlášek ...)

Hodnocení:

1 - vynikající
2 - chvalitebný
3 - dobrý
4 - dostatečný
5 - nedostatečný

Každý úkol, písemná práce, zkouška ... je hodnocena známkou, jenž si student zaslouží. Tímto způsobem lze získat také body, jimiž přispějete k získání školnímu poháru a možnému vítězství, které bude patřičně odměněno.

Koleje

Pro probuzení zdravé soutěživosti, jsou studenti rozděleni do třech kolejí, odkud budou pořádat své výpady na hodiny. Stejně tak si tu ale můžete odpočinout, podívat se na vše, co potřebujete a provozovat diskuze s dalšími svými známými. Na slavnostní - zahajovací večeři bude studentům oznámena kolej, informace ... . Více o historii a vzniku kolejí, lze dohledat v oddělení Akademie

1) Umírnění

2) Středo-smýšlející

3) Radikální

Úvodní slova zazněla! Přeji příjemné zážitky a spoustu radostných chvil.

Historie

V druhé polovině 19. století, byla roku 1863 zřízena malá organizace (tvořená následovníky Josefa Jungmanna (1773-1847)), jejímž účelem bylo rozvíjet jazyk český a zachovat jej před případnými odpůrci.

Myšlenka stvoření Spisovatelské Akademie Josefa Jungmanna (SAJJ) se zrodila o pár let později, kdy se spolek rozpadl. Setrvali tam pouze tři z pěti zakladatelů.

Těmi byli Josef Šeřík, František Strnadský a Anna Marie Janků - prosadila svůj názor studia i pro dívky na akademii - pravidlo, které byť již tak mělo několik let fungovat, bylo potlačováno. Samotné založení a otevření bylo kvůli nepříznivým událostem umožněno prvním (tzv. pokusným) studentům až s peněžní částkou, obdrženou za věrnost rodné zemi a šíření vzdělávání jazyka českého.

Zakladatelé společně určili řád platný až do dnešních dob.

Prvním, a také posledním ředitelem z této skupiny se stal nejmladší člen František Strnadský, jenž svou funkci vykonával s láskou a pečlivostí, vlastnostmi obdrženými po matce. Bohužel jen krátkou dobu tak činil - tak se stalo těsně před přelomem 20. století, kdy bylo oficiálně zahájeno studium, jehož se mohli účastnit budoucí čeští spisovatelé. Škola, leč sklidila obrovský úspěch a mezi možnými uchazeči vyvolávala nadšení, které nebralo konce, nikdy neměla příležitost dosáhnout plného rozkvětu.

Příčinou úpadku se stalo propuknutí první světové války roku 1918. Akademie byla uzavřena až do konce druhé světové války, která mimo jiné usilovala o zlikvidování jazyka českého. Tehdejší ředitelka školy Anna Marie II. byla donucena vykázat studenty z rodin označených hvězdou Davidovou, jenž byly pronásledováni a utlačováni. Nakonec k ní osud byl nepříznivý a ze svého postu byla donucena rezignovat. Můžeme jen spekulovat, kdy, jak, nebo kým byl ukončen.

Duchapřítomná zástupkyně Terezie Antoaneta, však shromáždila veškeré písemnosti, zvláště pak prastaré svitky před spálením ve svém obydlí, pečlivě je pročítala a následně uschovala na místo bezpečné. Při procházení starobylých spisů, nalezla informace o útočištích posledních alchymistů. Vyhledala je a díky své bohulibé snaze získala jejich pomoc. Zajistili, aby škola byla skryta před zraky obyčejných smrtelníků.

To vše znamenalo, že Akademie neupadne do zapomnění.

Vítězné mocnosti válku ukončili roku 1945 a Evropa se z toho dlouhá léta vzpamatovávala. Jmenovaná ředitelka Terezie Antonita, byť ji již nesloužilo zdraví, nahromadila peníze a zrekonstruovala zchátralou budovu a poblíž vypálenou ulici s malými obchůdky. Avšak podlehla zákeřné nemoci, než-li stihla následovníkovi prozradit svá tajemství, nebo se tomu tak tradovalo, až do této chvíle, než-li nynější mladá ředitelka, jenž je vzdáleným potomkem Josefa Jungmanna: Kristen Ann Marsters (příjmení po otci) nalezla nepříliš rozsáhlý svazek listin, který umožnil akademii zprovoznit a v jehož obsahu se skrývá nejedno tajemství, včetně těch alchymistů, jenž jí umožňují i nemožné (s pomocí oněch listin je možno zrealizovat myšlenku: ,,Jenom dvě bytosti mají tu moc určit, kdy se co komu stane, kdy se kdo narodí a kdy kdo zemře - Bůh a spisovatel"). Zasadila se také o zmodernizování objektu a jednotlivých učeben, dostavbě zadní části budovy a rozvíjení všech předmětů.

Snad již bude prokletí akademie zlomeno a nastanou lepší časy.
Ikonka